Student 2009, utspring!

Dagen började rättså illa. Jag och syster gick upp tidigt för att åka och sola, men när vi kom till Strandbacken så fungerade inte ena pengaautomaten så vi sparade ingen tid alls. Efter att vi solat åkte vi hem till mamma, och allt blev väldigt stressigt.
Kl. 10.00 skulle vi vara hemma hos Ida på champagnefrukost, jag trodde att jag hade gott om tid på mig för det stod att klockan var typ. 09.10, meeen, köksklockan hade tydligen stannat och klockan var egentligen 10.00. Så jag fick sätta fart.
Kom till Ida typ en kvart försent, men jag var inte den enda som var sen. :)
Vi började äta lite smått och så öppnade vi såklart vår champagne, smakade gott sådär på morgonkvisten. ;P
När vi ätit och fixat oss och skrivit i våra mössor så åkte vi ner till skolan där vi fotograferades, klassfoto och enskilda foton. Jag såg tjock ut som vanligt på alla kort! :O
Därefter fortsatte vi att hälla i oss alkoholen, och klockan 15.00 var det samling i matsalen. Vi käkade och det var utdelning av stipendier och betyg. Mina betyg var inte jättegulliga, men det finns inget jag kan göra, trots att jag försökt. :/
Klockan närmade sig 17.00 och gud så nervösa vi var allihopa. Jag vill inte!, Vem ska springa först? Osv...
Och så var det dags, dörrarna öppnades och BF sprang ut först. Regnet öste ner men vem fan brydde sig om det.
BOTTEN UPP OCH RESTEN I HÅRET!
Efter att alla klasser sprungit gick alla i samlad trupp till Brunnsparken där vi hoppade på våra bilar och släp och grejer. Tur att vi hade tak, annars hade vi blivit pissblöta. Som vi skrek/sjöng. :D
Sen fick vi skjuts hem av traktorn, vi som bodde i Timsfors i alla fall. :D
Där hemma väntade släkten, jag och Daniel slog ihop vår student. Det blev presenter och god mat, sen var det dags för fest igen. Jag gjorde mig i ordning trots att jag inte hade någon lust att åka ut, var sjukt trött. Jag fick skjuts ner till byn där jag mötte upp Emma. Vi gick vidare till Hotellet där vi betalade och gick in och skakade rumpa och drack drinkar.
Tack för en helt underbar studentvecka allihopa, kommer sakna er så otroligt mycket! <3

Jag & Elin redo för utspring!


Dem flesta i klassen på champagnefrukost :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0