Studentbal 2009

Igår blev det att stiga upp tidigt, jag gick och solade och sen fick det bli en snabbdusch innan jag skulle till Diddi och fixa håret inför balen. Som jag fick stressa.
Han precis till Diddi i tid, men vi började ändå inte förrän en liten stund efter, så jag stressade väl i onödan då kan man säga. :P
Blev jättenöjd med min håruppsättning, och när den var klar bar det av hem till syrran där Frida sminkade mig och Bea fixade min naglar. Ohh vad jag älskar när folk pysslar om mig. Tack tjejer! <3
Efter håruppsättning, sminkning och nyfixade naglar var det dags att sätta på klänningen. Jag fick hyperventilera typ hela tiden för att klänningen inte skulle åka ner. Den satt toppen när jag provade den från början, men sen kändes det inte alls bra.
När jag var klar skjutsade Emma mig till Hampus där vi fixade det sista. Sen gick vi ner till Brunnsparken där folk fotograferade oss, blixtrade överallt och man visste inte riktigt vart man skulle fästa blicken. ;D
Vädret var ju inte så bra precis, började regna så vi fick stå där ute och frya med paraply tills det var dags att gå in på hotellet, wohoo. ;D
Väl inne på hotellet fick vi ta kort med vår partner, sen fick vi slå oss ner. Det hölls tal och sen fick vi hugga in på förrätten. Vi hade 10 minuters paus mellan varje måltid. Vi fick fläskfilé, potatisgratäng och vinsås till huvudrätt. Det var gott men kunde varit bättre enligt min mening. Till efterrätt fick vi pannacotta, helt underbart god var den. :D
Sen var det slut på mat och folk började köpa sig drinkar, även jag, trots min huvudvärk.
Det blev dans och alkohol, jag satt dock ner mest hela kvällen. Min fötter har nog aldrig mått så dåligt som dem gjorde igår, och mitt huvud och min mage var väl heller inte på topp.
Men det var en väldigt trevlig kväll och det tackar jag alla för! :)
Klockan 01.00 vandrade jag och Hampus hem i  regnet... barfota! :D

Som jag sa tidigare så har jag ingen kamera just för tillfället, så blev inga bilder tagna av mig igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0