Bästa tiden på året...

...ja efter sommaren då förstås. Men julen, är jag verkligen den enda som längtar efter den? Julmys, juleljus, julklappar, julmat och allt vad julen innebär. Åhh vad jag längtar. Finns ju inget mysigare. Man får träffa sin härlig släkt, och det är ju vad som betyder mest, i alla fall för mig. Jag älskar när alla samlas på ett och samma ställe och äter, dricker och har trevligt ihop. Och det gör man ju oftast bara på julen. Nyår, midsommar och allt annat mög firar man ju oftast ihop med kompisarna nu när man börjar bli gammal. ;P
Lussebullarna är också något jag längtar efter enormt mycket, och jag har redan tjuvstartat med mjuk pepparkaka, lite julkänsla behöver jag nu känner jag. Längtar ju så enormt efter allt mys.
Nu får vi hoppas på en underbar, riktigt kall vinter, med massor av snö också. Fin, vit pudrig snö. Me like.
Att promenera i den nyfallna snön, och så skiner solen, härliga tider. Men sådana vintrar får vi ju sällan i denna delen av landet nuförtiden. Lagom trist.

Nehepp, nu ska jag kila ner och träffa Elin. Puss på er. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0