Tågluff 29/7

Jaa, mycket tåg blev det.

Men morgonen började i alla fall ganska stressigt. Fick ett samtal om att jag skulle åka ner till Helsingborg för att sen åka vidare till Bakken. Så jag började fixa mig, lyckades få med mig Macke också. Bussen gick från Markaryd kl. 12.30, så då for vi iväg. Väl framme köpte vi tågbiljetter. Och jag och Macke som sällan åker tåg var lagom förvirrade. Men vi fick hjälp av någon snubbe, sen hoppade vi på något tåg som vi förmodade var rätt tåg, och ja, det var rätt tåg, men inte visste vi att vi skulle åka tåg i ca. 2 ½ h innan vi kom till tågstationen där vi skulle byta tåg. Men så fick det bli. Väl där så skulle vi tydligen åka tillbaka en bit med ett annat tåg, men eftersom att det blev allt för klurigt för oss så tog vi tåget tillbaka till Helsingör, kändes nämligen säkrast så.
 

När vi kom fram till Helsingör så gick vi raka vägen till Manhattan för att göra levern en tjänst, drog ett par groggar sen började lite av Markarydsfolket ramla in. Men Macke och jag tröttnade ganska snabbt, gick en runda och därefter tog vi båten tillbaka till Helsingborg. Fick bli lite käk och någon drink där också, sen fixade vi skjuts hem. Simon och Robin hämtade oss, snälla som dem var. På hemvägen körde vi inom 73:an och köpte lite groggvirke, och sen bar det av hem till Simon på efterfest.
Vi spelade gamla spel som Aladdin och Donkey Kong, och till det blev det Captain Morgan och chips. Mycket festligt. Och inte nog med det så kan jag fortfarande spela sådana där spel som jag var galet bra på när jag var liten, och nu tänker jag skryta med att jag fortfarande är nästan lika bra. ;D
Efter ett par timmar hos Simon vandrade jag hem mot Timsfors och sussade sött. :)











Fullt ös, medvetslös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0